خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلی اَحَدٍ مِن اولیائِکَ

-----------------------------

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
----------------------------
سعی شده است در این وبلاگ اموزشهای مورد نیاز خادمیاران از منابع معتبر جمع اوری و جهت بهره برداری به دوستان ارایه گردد

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ

سفر به کربلا

تصاویر هوایی از کربلا معلی با کیفیت فول اچ دی

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ

وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ

وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ

و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

زائر سفر کربلا هستم ،

دلم هوایی شود تا کربلای شما و بگویم امام رئوفم این سفر را از تو دارم و از نغمه های دل من که برایت پر می کشد، تنها تو خبر داری و من… ! خرج تو می کنم دلتنگی هایم را، به امید دیدار کربلای تو … ایمان دارم وقتی دلم عجیب برای تو تنگ می شود … وقتی عجیب جاذبه ی قلبم به سوی توست …

حدارا شاکرم که یک بار دیگر همراهی وخدمت به زائران ابا الله الحسین  نسیبم شد

از فردا 1402/02/24به مدن ده روز عازم کربلام و اگر لیاقت داشته باشم سلام شما را به محضر ارباب خواهم رساند . التماس دعا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۲۲
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۵۶ ق.ظ

«عصرانه داستان نویسان رضوی» در مشهد دوباره کلید خورد

«عصرانه داستان نویسان رضوی» در مشهد دوباره کلید خورد
 

به یاد راوی کوچه پس کوچه‌های خراسان زنده‌یاد سعید تشکـری، دور جدید سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در مشهد برگزار می‌شود.

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: اولین نشست عصرانه داستان نویسان رضوی سه‌شنبه همین هفته مصادف با ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۷ در مشهد، خیابان امام خمینی، روبروی باغ ملی _ فروشگاه مرکزی کتاب به‌نشر میزبان حضور علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و افرادی که در این وادی قلم می‌زنند، خواهد بود.
حسین سعیدی هدف از برگزاری دور جدید سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی را شناسایی، آموزش، حمایت از جوانان با استعداد علاقه‌مند به نویسندگی و تقویت جریان داستان نویسی دینی در محورهای معارف اسلامی، زیارت، سنت و سیره اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: علیرضا مهرداد نویسنده، منتقد و کارشناس ادبی دبیر علمی «نشست‌های عصرانه داستان نویسی رضوی» را بر عهده دارد و به نقد و بررسی آثار و آموزش داستان نویسان می‌پردازد. هم چنین در این جلسات مهدی سیم مدیر تولید به‌نشر، نویسنده و دکترای ادبیات هم حضور دارد.
سعیدی با اشاره به اینکه جلسات عصرانه داستان نویسان رضوی به صورت کارگاهی و طرح داستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور در این دوره آموزشی رایگان است. افراد می‌توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸پیام ارسال کنند.
وی با اشاره به سابقه برگزاری نشست‌های «عصرانه داستان نویسان رضوی» اظهار کرد: نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی از دی ماه سال  1396به صورت مستمر هر سه شنبه در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می‌شد. سعید تشکری، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و عضو کانون جهانی منتقدان ITCA، در بیش از 100 جلسه، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا(ع) را برعهده داشت.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: انتشار کتاب «به صرف عصرانه» اولین اثر منتشر شده نویسندگان نوقلم عصرانه داستان نویسان رضوی بود که به باور سعید تشکری «داستان‌های برگزیده «به صرف عصرانه» با دقت میلی‌متری انتخاب شده‌اند که می‌توان نام «داستان» را بر روی آنها گذاشت و می‌توانند از خودشان دفاع کنند.
سعیدی یادآور شد: کتاب «قصه‌های آمین» روایتگر داستان‌های رضوی با محوریت امام رضا(ع) نیز دیگر اثر منتشر شده در این سلسله نشست‌ها بود که داستان‌ها توسط سعید تشکری گردآوری شده بود. امید می‌رود دور جدید سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی نیز با استقبال خوب داستان نویسان مواجه شود و ماحصل آن انتشار داستان و رمان در حوزه رضوی و ادبیات دینی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۵۶
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ

شیخ بهایی

رواق آرامگاه شیخ بهایی - قدس آنلاین

شیخ بهایی در خاندانی دانشور و پارسا که همگی از بزرگان معروف جهان اسلام بودند بزرگ شد و به وصیت خود در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

بهاءالدین محمد بن حسین عاملی (شیخ بهایی) در خاندانی دانشور و پارسا که همگی از بزرگان معروف جهان اسلام بودند، بزرگ شد. این سلسله در جبل عامل لبنان می زیستند و نسبشان بع حارث بن‌عبدالله همدانی(متوفی65 هجری) می رسید. او از یاران باوفای حضرت علی(ع) بود که علاوه بر ایمان و پرهیزگاری و مجاهدت در راه خدا، در بین یاران امیرالمؤمنین(ع) به تخصص در دانش فقه و ارث، معروف بود.

پدرشیخ شاگرد و یار و همراه شهید ثانی بود که بعد از شهادت استادش به دست دربار عثمانی از لبنان به ایران هجرت کرد و در اصفهان به تدریس مشغول بود تا آنکه توسط شاه طهماسب صفوی به قزوین(مرکزحکومتی این سلسله) فراخوانده و یه سمت شیخ الاسلامی دولت صفویه منصوب شد. او به مدت هفت سال در این مقام باقی ماند. شیخ عزالدین هشت سال در منطقه هرات معارف اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کرد و با تلاش و اهتمام او بسیاری از مردم این منطقه با مبانی تشیع آشنا شدند.

زندگی در خانه پدری پارسا و عالم و معاشرت با عالمان عصر و تلاش های مداوم زمینه مساعدی برای یادگیری و ادامه راه شیخ بهایی که نوجوانی باهوش و مستعد بود، فراهم کرد.

پدر، نخستین استاد شیخ بهایی بود که زبان و ادبیات عرب، تفسیر و حدیث را به او آموخت. همچنین شیخ بهایی، علوم عقلی را در قزوین در محضر ملاعبدالله قزوینی، عالمی که در دانش و تقوا کم نظیر بود و با مقدس اردبیلی ارتباطی تنگاتنگ داشت، فرا گرفت. حساب، هندسه، جبر، هیئت و نجوم را پیش ملاعلی مذهب شاگردی کرد. هم‌زمان شیخ بهایی محضر مولانا افضل قاضی را که در تدریس قانون ابوعلی سینا تبحر داشت، درک کرد.

ملامحسن فیض کاشانی، محقق سبزواری، مجلسی اول، ملاصالح مازندرانی، سبد بحرانی، ملاصدرا، ملاخلیل قزوینی، نظام الدین ساوجی، میرزا رضای نایینی زواره ای طباطبایی و....از پرورش یافتگان مکتب او هستند. نیک می بینیم که کاروانی از اهالی دیار فضل وادب و خرد هر کدام به فراخور لیاقت و همت خود از گلستان معرفت و دانش شیخ، گلی چیده است. شیخ بهایی بیشتر عمر خود را در سیر و سیاحت و مهاجرت های ﻣﺆثر و با برکت گذراند.

شیخ بهایی در سفر حج با پدر همراه شد و با فوت ایشان به ایران بازگشت. مدتی در مشهد ادامه تحصیل داد و بعد از آن در هرات به جای پدرخود، مقام شیخ الاسلامی را عهده‌دار شد. بعد از فوت شیخ علی منشار (پدرزن شیخ بهایی و شیخ‌الاسلام اصفهان) این منصب به او رسید. برای همین در اصفهان اقامت گزید تا آنکه به شوق کعبه و سیاحت، سفری طولانی به عتبات عراق، بیت المقدس،شام، مصر و مکه را آغاز کرد. در این سفرها اغلب به صورت ناشناس با دانشمندان اهل تسنن ﻣﺄنوس شد و حقایقی را برایشان بازگو می کرد. مدت سیاحت او را 30 سال ذکر کرده‌اند.

شیخ بهایی دانش تفسیر را در سطح عالی آموخت و از راه تدریس و نگارش به ترویج این علم کمک کرد. از آثار قرآنی او می‌توان به عروه الوثقی(تفسیر سوره حمد) عین الحیوه، شرح تفسیر بیضاوی، حل حروف القرآن، حواشی تفسیر کشاف و مشرق الشمسین اشاره کرد.

او مضامین عمیق دعا و اثر شگفت نیایش‌ها را خوب می‌شناخت و تلاش می کرد تا مردم را بیشتر با این سلاح معنوی ﻣﺄنوس کند، به همین دلیل شرح دعای صباح، شرح دعای ملاک و مفتاح الفلاح را نگاشت. شیخ بهایی از کودکی به آموزش ریاضی روی آورد و بعدها خود در این رشــته آثاری چون خلاصه الحساب، بحرالحساب، جبر و مقابل و رساله ای در حساب فارسی را تألیف کرد. آگاهی او در نجوم، هیئت، کرویت زمین و مباحث سالک و ممالک نیز گسترده بود و در این‌باره نیز نوشته‌های متعددی از او باقی است.

این فقیه فرزانه برای آشنایی مردم با موازین و مبانی شرعی و فقهی تلاش فراوانی کرد. حاصل اهتمام او در این عرصه عبارتند از: جامع عباسی (از قدیمی‌ترین و جامع‌ترین رساله‌های فقهی فارسی)، حبل‌المتین(در حدیث و فقه)، رساله فی الفقه(الصلوه)، حاشیه بر مختلف‌الشیعه علامه حلی، حاشیه بر قواعدالکلیه شهید اول و رساله‌های گوناگون در احکام قبله، نماز، ارث و...

سرانجام این فرزانه عالم تشیع در 12 شوال 1030 هجری درگذشت و بنا به وصیتش بعد از فوت در رواق زیبای شیخ بهایی حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

منبع:www.razavi.ir/fa/338930

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۹:۰۵
(حسن پورحسینی)خادم الرضا