خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلی اَحَدٍ مِن اولیائِکَ

-----------------------------

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
----------------------------
سعی شده است در این وبلاگ اموزشهای مورد نیاز خادمیاران از منابع معتبر جمع اوری و جهت بهره برداری به دوستان ارایه گردد

۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۴۰ ب.ظ

قیام مسجد گوهر شاد

 

طرح توسعه حرم

بدونِ شک مهم‌ترین رویداد تاریخ سیاسی مشهد قیام مسجد گوهرشاد در زمان رضا شاه پهلوی است. این قیام در روز ۱۲ تیر ۱۳۱۴ به نشانه اعتراض به سیاست‌های رضا شاه در صحن مسجد گوهرشاد مشهد سرکوب شد. قیام گوهرشاد زمانی شکل گرفت که رضا شاه درصدد بود سنت‌های مذهبی و قوانین اسلامی را حذف کند و فرهنگ غربی را جایگزین آن کند.

او در پیگیری این سیاست دستور داد حجاب از سر زنان مسلمان بردادرند، مردان کلاه غربی به سر بگذارند و روحانیون لباس روحانیت را از تن خارج کنند. در واکنش به این سیاست، مردم و روحانیون به مخالفت برخاستند. در روز ۲۰تیر نظامیان مشهد مردم را در صحن متفرق کردند یا به رگبار گلوله بستند که تعداد زیادی کشته و زخمی به همراه داشت. موضوع بار دیگر باعث شد شهر مشهد به لحاظ سیاسی به یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران تبدیل شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۴۰
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
نکات مهم

 > سهمیه های انتقالی به سال 1402

به استحضار میرساند به تعداد سهمیه های دریافتی خادمیاران در دوماه اول سال 1402 که از طریق فعالیت در استان خود کسب نموده اند، از سهمیه های انتقالی 1401، تا پایان شهریور ماه قابل استفاده خواهد بود.

> تعداد سهمیه کشیک حرم مطهر براساس فعالیت شما در عرصه و مصداق انتخابی و گذراندن موفق آموزش ها مشخص می گردد. جهت اطلاع از جزئیات به راهنمای صفحه مراجعه نمایید.

>داشتن توانایی و سلامت جسمانی کامل و همچنین وضعیت ظاهری مناسب جهت انجام کشیک های خدمتی در حرم مطهر ضروری می باشد.

تاکید می گردد خواهران محترم جهت حضور در کشیک های حرم مطهر نباید آرایش دائم داشته باشند.

قابل توجه خادمیاران محترمی که اولین کشیک حرم مطهر را انتخاب میکنند:

به استحضار میرساند در راستای رفاه هرچه بیشتر خادمیاران محترم، انجام امور اداری به بخش های خدمتی در حرم مطهر انتقال یافت.
لذا خادمیارانی که اولین کشیک خود را رزرو مینمایند، میبایست صبح روز تاریخ انتخابی کشیک، با در دست داشتن یک قطعه عکس 4*3 جدید و کارت ملی، به بخش محل خدمت خود مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است آدرس و شماره تماس دفاتر محل خدمت، در قسمت توضیحات روز انتخابی ذکر شده است.

ضمنا برای اطلاع از محل خرید لباس، اتیکت و کارت خدمت حرم مطهر می بایست به دفتر محل خدمت خود مراجعه نمایید و از هرگونه اقدام قبل از مراجعه به بخش خودداری نمایید.

جهت رزرو یا انصراف از خدمت در تاریخ مورد نظر، می بایست حداقل سه روز قبل اقدام نمایید.

با توجه به این که پس از رزرو کشیک حرم مطهر، روزهای انتخابی در "لیست رزروهای من"  قابل مشاهده می باشد، پیامک تایید رزرو به تلفن همراه خادمیاران محترم  ارسال نمی گردد.

> انتخاب کشیک حرم مطهر بر اساس سهمیه دریافتی کاملا اختیاری می باشد(فعالیت در عرصه و مصداق انتخابی در محل سکونت خادمیار الزامی است).

در صورت عدم حضور در روز خدمت برای شما غیبت منظور خواهد شد. ضمنا عدم حضور صرفا در یک نوبت با ارائه دلیل موجه قابل گذشت خواهد بود و در صورت تکرار، موجب محرومیت از ارائه خدمت در حرم مطهر خواهد شد.

اسکان خادمیاران در مشهد مقدس برعهده خودشان می باشد و صرفا در ساعات ارائه خدمت در حرم مطهر امکان استفاده از آسایشگاه محل خدمت را دارند.

 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۰۲
(حسن پورحسینی)خادم الرضا

 خادمیاران صندلی چرخدار

نوع خدمت: خدمت رسانی به زائرین سالمند و توان یاب با صندلی چرخدار؛ (داشتن توانمندی جسمانی مناسب الزامی می باشد).

آدرس: صحن پیامبراعظم(ص) ایوان باب الهادی (ع) ضلع شمالی طبقه2 آسایشگاه خادمیاران استانی صندلی چرخدار. تلفن: 05132002936 -05132002436

شیفت خدمتی روز در شش ماهه اول سال از ساعت 9صبح لغایت ساعت 21 می باشد. و در شش ماهه دوم سال از ساعت7صبح لغایت ساعت 19 می باشد. 

شیفت خدمتی شب از ساعت 18 لغایت ساعت 6صبح روزبعد می باشد.

ساعت حضور در آسایشگاه یکساعت و نیم قبل از شروع شیفت می باشد.

شیفت خدمتی 12 ساعته بوده و هر شیفت دارای 3پاس می باشد. (هر پاس  2ساعت می باشد).

فرم خدمت شامل: اتیکت؛ شلوار سورمه ای، پیراهن سفید یقه دیپلمات، کلاه، کفش مشکی، جوراب مشکی، دستکش سفید و زیرپوش آستین دارسفید می باشد.

در بهار و پاییز: کت سورمه ای یقه دیپلمات

در زمستان: نیم پالتوی فوتر سورمه ای و شالگردن مشکی بافتنی

در مناسبتهای سوگواری پیراهن مشکی یقه دیپلمات جایگزین پیراهن سفید می باشد

با توجه به محدودیت های موجود از آوردن چمدان و ساک های حجیم جداً خودداری فرمایید.

حتی المقدور بیش از سه شیفت متوالی انتخاب نفرمایید.

خادمیاران کتب انوار

 اهم ضوابط خدمتی خدمه محترم و ضوابط خدمت خدمه دفاتر نمایندگی به شرح ذیل اعلام میگردد :

  1. انتظار می رود شما عزیزان از ساعت 8:00تا 20:00 امادگی ارائه خدمت داشته و در هر دو نماز ظهر و عصر . مغرب و عشاء به مجموعه کمک نمایید. لازم به ذکر است در صورت اضطرار خدمت از ساعت 6:00 تا 18:00  و با هماهنگی سر کشیک محترم وقت امکان پذیر خواهد بود. { بازه زمانی خدمت را در زمان درتهیه بلیت برگشت مد نظر داشته باشید }
  2. روپوش خدمتی سبز رنگ می باشد.
  3. رنگ پیراهن خدمت با تغییرپرچم گنبد مطهر از سفید به مشکی و بالعکس تغییر می یابد.
  4. در زمان خدمت لزوم آراستگی ظاهری شامل صدق محاسن ، لباس فرم ( روپوش سبز . پیراهن سفید یا مشکی . جوراب مشکی و کفش مشکی ) ، می بایست رعایت گردد.
  5. توجه به نکات خدمتی که توسط سر کشیکان و یا معاونین محترم کشیک ابلااغ می شود از ضروریات بوده و با توجه به محدودیت مکان حتی الامکان از دعوت سایر خدمه به بخش به ویژه در زمان پذیرایی خودداری شود . صرف وعده های غذایی با خانواده و یا منسوبین در مکان های منتسب به بخش نظیر بیت های کتب انوار  (( باب الکاظم )) جدا خودداری شود .
  6. حضور در اسایشگاه در غیر از ساعت شیفت ممنوع است .
  7. استفاده از لباس و آرم خدمتی فقط در ساعت خدمت و داخل حرم مطهر مجاز میباشد.
  8. در صورت مفقود شدن نشان خدمتی به هیچ عنوان نشان دیگری به خدمه محترم اعطاء نخواهد شد.
  9.   سرکشیک محترم کشیک : اول آقای عطارزاده . کشیک دوم : آقای علی نژاد . کشیک سوم : فخرایی . کشیک چهارم عصارنیا . کشیک پنجم : ابراهیم زاده . کشیک ششم : ملائکه . کشیک هفتم : اسلانی . کشیک هشتم : کاظمی و می باشند.
  10. در صورتیکه مواردی از ناحیه سرکشیکان محترم قابلیت پیگیری نداشت اینجانب غلام رضا تاج در دفتر بخش خدمتگذار خواهم بود.
  11. کشیک خانه در ضلع جنوب ایوان باب الکاظم ع و در طبقه 1+ ( بالای دبیرخانه سازمان حرم مطهر ) واقع شده است . تلفن های 051132003501 ، 05132003525 و 05132002903 پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۰۱
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
 

آستان قدس رضوی با هدف توسعه خدمت‌رسانی به زائران و مسافران در مسیر تشرف به مشهد مقدس، بیست و چهارمین مجتمع رفاهی امام رضا(ع) را در دهستان لیوان بندرگز واقع در استان گلستان افتتاح خواهد کرد.

به گزارش آستان نیوز، این مجتمع که به همت شرکت صنایع معادن و عمران رضوی احداث شده، پنجشنبه 18 خرداد ماه با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افتتاح خواهد شد و خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در مسیر مشهدالرضا(ع) را آغاز خواهد کرد.
 
خدمت به زائران در جاده های منتهی به مشهد مقدس
مدیر عامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی در نشست خبری افتتاح این مجتمع اظهار کرد: در این شرکت افتخار داشته‌ایم که طی ۳۰ سال گذشته، به عنوان بازوی عمرانی آستان قدس رضوی، در ساخت مجتمع‌های عام المنفعه شامل خوابگاه، کتابخانه، مجموعه‌های ورزشی، مجتمع‌های میان راهی و ... خدماتی را به زائران حرم علی بن موسی الرضا (ع) ارائه کنیم. مهدی قربانی با اشاره به ساخت ۱۵ مجتمع عام المنفعه و ۲۳ مجتمع بین راهی در نقاط مختلف کشور افزود: نگاه آستان قدس رضوی در سالهای اخیر تقویت و گسترش فرهنگ زیارت است و ما موظف هستیم از هنگامیکه زائر نیت می‌کند به شهر مقدس مشهد  سفر کند تا ورودش به بارگاه منور رضوی به او خدمت رسانی کنیم. وی ادامه داد: با این نگاه، ساخت مجتمع های رفاهی با اولویت احداث در مسیرهای منتهی به استان خراسان رضوی و به ویژه جاده های نزدیک به مشهد مقدس دنبال شد اما خوشبختانه با عنایت امام هشتم(ع) و تلاش خادمان این عرصه، علاوه بر 20 مجتمع احداث شده در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان و مازندران نیز به عنوان استان های مجاور برای احداث این مجتمع ها انتخاب شد. قربانی به برخی ویژگی های اختصاصی این مجتمع های رفاهی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های متمایز کننده مجتمع‌های آستان قدس رضوی با سایر مجتمع های مشابه، وضعیت موقعیت یابی مناسب از نظر فاصله بین شهرها، وضعیت نظافت و نحوه ارائه خدمات است و نکته مهم اینکه، تلاش شده است مجتمع‌های میان راهی خودگردان باشد و نیازی به تامین بودجه اداره کردن، توسط آستان قدس رضوی نداشته باشد. 

 

ارائه خدمات مورد نیاز در 11.500 مترمربع زیربنا 
وی با اشاره به جزئیات بیست و چهارمین مجتمع رفاهی امام رضا(ع) که در استان گلستان احداث شده گفت: این مجتمع در دهستان لیوان شهرستان بندرگز احداث شده که مساحت عرصه آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا، شامل سرویس بهداشتی، مسجد، دو باب فروشگاه، رستوران، هایپرمارکت و دیگر نیازها است و از نظر تفاوت با مجتمع های قبلی می توان گفت نخستین مجتمعی است که تصفیه خانه آن در خود مجتمع تعبیه شده است.

 

مجتمع بعدی، ابرکوه یزد
وی ادامه داد: با همین نگاه، مجتمع‌های بین راهی دیگر نیز در اولویت کاری ما قرار دارد و تلاش داریم به صورت متمرکز کار را دنبال کنیم. در همین راستا ساخت و راه‌اندازی بیست و پنجمین مجتمع میان راهی در مسیر یزد و شیراز واقع در ابرکوه در حال برنامه‌ریزی است.

 
https://news.razavi.ir
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۴ ب.ظ

دریافت غذای حضرتی

در طرح جدید، ثبت نام جهت دریافت غذای متبرک حضرتی فقط از طریق نرم افزار نسیم رضوان انجام می شود

مراحل رزرو غذای حضرت به شرح ذیل می باشد:
  • دانلود نرم افزار نسیم رضوان

دانلود از طریق بازار

از طریق نسخه وب برای کامپیوتر و گوشی های ios با کلیک روی لینک مقابل web.nasimrezvan

  • نصب نرم افزار نسیم رضوان و ورود از طریق وارد کردن شماره موبایل و سپس وارد کردن کد ارسال شده به گوشی شما (این کار را می توانید با شماره های مختلف خود انجام دهید تا شانس انتخاب شما بالاتر باشد. اما هر کد ملی فقط یک بار در هر ۲ یا ۳ سال می تواند از غذای متبرک استفاده نماید).
  • کلیک بر روی گزینه مهمانسرا
  • کلیک بر روی گزینه پیش ثبت نام (همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ می توانید برای پیش ثبت نام مهمانسرای امام رضا (ع) اقدام نمایید. در ساعت ۲۰ هر روز از بین زائران گرامی که در آن روز پیش ثبت نام کرده اند، براساس ظرفیت مهمانسرا، منتخبین مشخص می شوند).
  • بعد از ساعت ۲۰ همان روز، به اپلیکیشن نسیم رضوان قسمت مهمانسرا مراجعه نمایید. در صورت قرار گرفتن در منتخبین گزینه انتخاب روز را مشاهده می کنید و می توانید تاریخ و وعده غذایی را انتخاب کنید (در غیر این صورت، روز بعد، از ساعت ۸ الی ۱۸ مجدد گزینه پیش ثبت نام را انتخاب کنید تا در لیست روز بعد قرار بگیرید).
  • پس از انتخاب وعده غذایی در روز مود نظر می بایست کد ملی خود و همراهان (تا ۳ نفر) را وارد و گزینه ثبت را بزنید. (هر کد ملی در هر ۳ سال، یکبار می توانند از غذای حضرت بهره مند شوند).
  • در قسمت سوابق رزرو می توانید اطلاعات رزرو خود از جمله وعده و تاریخ انتخابی را ببینید.
  • سپس با کارت های شناسایی خود و افراد ثبت نام شده، به دفتر نعیم رضوان واقع در صحن غدیر مراجعه نمایید و فیش های کاغذی وعده غذایی ( ژتون غذا ) را جهت ورود به مهمانسرای حضرت دریافت نمایید (ساعات کار دفتر نعیم رضوان ۷ الی ۲۱ می باشد).
  • در ساعت و تاریخ ذکر شده روی فیش به محل مهمانسرا مراجعه نمایید و با نشان دادن ژتون های غذای اعضای ثبت شده می توانید غذای متبرک را دریافت و یا در مهمانسرای حضرت میل نمایید (با توجه به اینکه دو مهمانسرا در حرم مطهر وجود دارد دقت کنید که اشتباه نکنید، روی دعوتنامه نام مهمانسرا ذکر شده است).
 
 عکس آموزش و راهنمای پیش ثبت نام غذای متبرک مهمانسرای امام رضا علیه السلام

 

 
 
00:00
 
02:04
 
 
 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۱۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۴ ق.ظ

ولادت امام رضا (ع) مبارک

ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام مبارک باد

قرار ما حرم توست یا امام رضا (ع)

امید ما کرم توست یا امام رضا (ع)

خوشا به حال دل عاشقی که در هر حال

کبوتر حرم توست یا امام رضا (ع)

ولادت امام رضا (ع) مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۰۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
يكشنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۲ ب.ظ

برگزاری ۲۰۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور

برگزاری ۲۰۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور

سنندج - سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید از برگزاری دو هزار ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام رضا (ع) در بین همه ائمه ملقب به صفت رضا هستند و در هیچ کجای عالم اتفاقی نمی‌افتاد مگر اینکه واسطه آن رضای ایشان باشد.

وی افزود: باید این سرمایه عظیم را در جامعه نشر دهیم و حالت مهربانی، رأفت و محبت را فعال کنیم.

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: سبک زندگی غربی که خانه را به خوابگاه تبدیل کرده و ارتباطات انسانی را تضعیف کرده و نابسامانی‌ها را تحمیل کرده و بشریت در سطح جهانی به اضطرار نزدیک می‌شود.

وی افزود: نگاهی در عموم ما وجود دارد که انسان‌های والا و اولیای خدا را برای رفع مشکلات مادی می‌نگریم اما این بزرگواران ظرفیت دارند که همه امراض جسم و جان ما را شفا دهند.

حجت‌الاسلام دعایی تصریح کرد: این حرکت زیر سایه خورشید زمینه ساز نشر خوبی هاست و بالغ بر ۱۶ سال است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصمیم گرفته است که چاردیواری حرم را به گستره جهان نشر دهد و امسال ۳۱ کاروان به استان‌های مختلف کشور و ۱۰ کاروان به خارج از کشور اعزام می‌شود.

وی افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه توسط این کاروان‌ها در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دعایی خاطرنشان کرد: امام رضا کانون نورافشانی معنویت در دنیای معاصر هستند و ما از رسانه‌ها انتظار داریم که همه برنامه‌ها را در استان فرهنگ دوست و ولایت مدار پوشش دهند.

وی افزود: ایجاد فضای معنوی تراز مکتب اسلام و وحدت بین فرقه‌های اسلامی و همگرایی ملی از اهداف این کاروان معنوی است.

سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید در کردستان اعلام کرد: آستان قدس بنای خدمات اجتماعی دارد و در این راستا طرح هشت روز در بهشت را برای جوانان و نوجوانان در سراسر کشور اجرایی می‌کند و برای شرکت در این طرح تنها کافی است که جوانان و نوجوانان ایرانی عدد ۵ را به شماره ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنند.

وی افزود: در قالب این طرح طلاب و دانش آموزان مهمان آستان قدس می‌شوند و امیدواریم زمینه عضویت جوانان استان در این برنامه مهیا شود.گزارش خبرنگار مهر،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۲ ، ۲۰:۰۲
(حسن پورحسینی)خادم الرضا