خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلی اَحَدٍ مِن اولیائِکَ

-----------------------------

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
----------------------------
سعی شده است در این وبلاگ اموزشهای مورد نیاز خادمیاران از منابع معتبر جمع اوری و جهت بهره برداری به دوستان ارایه گردد

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

راهپیمایی ایرانیان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها/ صدور قطعنامه در حمایت از عملیات طوفان الاقصی

راهپیمایی ایرانیان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برگزار شد.
راهپیمایی ایرانیان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها/ صدور قطعنامه در حمایت از عملیات طوفان الاقصی

 راهپیمایی مردم سراسر کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی از دقایقی پیش آغاز شد.

مردم با در دست داشتن پرچم فلسطین و پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین با سردادن شعارهایی تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛‌ «به‌مناسبت پیروزی شکوهمند و عزت آفرین جبهه مقاومت و همگام و همصدا با مسلمانان و آزادگان و آزادیخواهان جهان «راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیسم و شکرانۀ پیروزی مبارزان فلسطین»، جمعه ۲۱ مهرماه، از مسیرهای اعلامی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.»

راهپیمایی مردم تهران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از ۲ مسیر، میدان فردوسی و خیابان آزادی ـ تقاطع نواب به سمت دانشگاه تهران آغاز شده است. همچنین، مردم در سایر شهرهای کشورمان نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها راهپیمایی کرده‌اند.


راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای محور مقاومت و پرچم گروه‌های مقاومت همچون حزب‌الله لبنان از محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

یکی از نکات مهم این راهپیمایی حضور همه اقشار مردم در آن است.
 

صبح شنبه ۱۵ مهرماه بود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، در عملیاتی با نام طوفان الاقصی مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد. پس از اجرای موفق این عملیات و غافلگیری صهیونیست‌ها، آن‌ها دست به جنایت زده و چندین روز است که با استفاده از بمب‌های سنگین و بمب‌های فسفر سفید به مناطق مسکونی فلسطین حمله می‌کنند.

نبرد طوفان الاقصی با ادامه درگیری‌ها و حملات موشکی مقاومت به حیفا و فلج شدن کار فرودگاه بن گوریون وارد هفتمین روز خود شد؛ در حالی که تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز جمعه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح رسیده است.

بامداد امروز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها حمله شدید به مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر شمال غربی و شمال این منطقه انجام دادند. توپخانه ارتش رژیم اشغالگر همچنین مناطق رفح و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.
 
 
رژیم کودک‌کش صهیونیستی که در حملات چند روز اخیر خود به مناطق مسکونی غزه موجب کشته‌شدن زنان و کودکان به ویژه نوزادان شده است. این جنایت‌ها به قدری فجیع و خونبار بوده است که همه مجامع جهانی نسبت به این جنایت‌ها واکنش نشان داده و با برگزاری راهپیمایی حمایت خود را از مردم بی‌دفاع غزه نشان داده‌اند.
 
 
مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی نشان داد توان اجرای عملیات‌های ویژه و نفوذ به سرزمین‌های اشغالی از زمین، هوا و دریا را دارد و در اجرای عملیات‌های آب‌برد و هوابرد تبحر خاصی پیدا کرده است.

نکته قابل تأمل دراین‌باره آن است که مقاومت برای نخستین مرتبه به توان اجرای عملیات همزمان در عرصه‌های مختلف دست یافته و توانسته است یک جنگ ترکیبی و هیبریدی تمام‌عیار را به‌صورت پیشدستانه علیه دشمن اجرا کند، این موضوع به‌نظر مهمترین بخش توان نظامی حماس و مقاومت فلسطین است که موجب درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه شده است.
 


در پایان این راهپیمایی نیز یک قطعنامه در حمایت از عملیات غرورآفرین مبارزان فلسطینی صادر و قرائت شد که متن آن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
 عملیات معجزه‌گون و شگفت‌انگیز گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رسانید و موجب بهت و حیرت جهانیان و ترس و وحشت اردوگاه استکبار شد. این عملیات، کلام الهی «إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ» را که در سال‌های اخیر مبنای اعتقادی گروه‌های اسلامی فلسطین بود به یک باور یقینی تبدیل و سخن تاریخی، ماندگار و پیش‌بینی حکیمانه ولی امر مسلمین را که «رژیم سفاک اسرائیل یک بازنده است» را خیلی زود در منظر جهانیان عیان ساخت و دنیا فهمید که ملت فلسطین که داغ سال‌ها ظلم و ستم وحشیگری‌های رژیم سفاک و کودک‌کش را در سینه دارد امروز علم انتقام برافراشته و با اتکاء به جوانان غیور و برومند فلسطینی و با آموخته‌هایی که از اسلام و انقلاب اسلامی و توصیه‌های حکیمانه‌ای که از ولی امر مسلمین کسب کرده است؛ تبدیل به یک نیروی ایمانی توانمند شده و قادر به اجرای پیچیده‌ترین عملیات‌های ترکیبی در کانون‌های قدرت صهیونیستی است و با اقتدار کامل و صلابت و سلحشوری، سخت‌ترین شکست تاریخی را بر او تحمیل می‌کند.

بی‌شک این پیروزی و رعب و وحشتی که بر اردوگاه صهیونیزم مستولی شد (وَ قَذَفَ فی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدیهِمْ وَ أَیْدِی الْمُؤْمِنینَ) نتیجه و ثمره توسل و تمسک به ساحت قدس ربوبی و تجلی خاص الهی بر سپاه اسلام  است که امروز در قامت جوانان فلسطینی متبلور شده است و جای دارد به پاس این پیروزی بزرگ بر آستان ربوبیش سر تعظیم فرود آورده و با خضوع و خشوع صورت برخاک نهاده سجده شکرش بجا آوریم که «بَلَىٰ إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَیَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَٰذَا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُسَوِّمِینَ».

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۲ ، ۰۹:۴۱
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

موزه های حرم امام رضا (ع)

موزه مرکزی آستان قدس و موزه مردم‌شناسی مشهد از مجموعه موزه‌‌های حرم هستند که بازدیدکنندگان زیادی در طول سال دارند.

موزه مرکزی آستان قدس

گلدان سنگی بزرگ و تاریخی

موزه مرکزی آستان قدس از چندین موزه و گنجینه و یک تالار از آثار استاد فرشچیان تشکیل می‌شود. موزه تخصصی فرش، موزه هدایای مقام معظم رهبری، موزه قرآن و نفایس و موزه تاریخ حرم رضوی قطعا جزو پرطرفدارترین بخش‌های موزه مرکزی به حساب می‌آیند. گنجینه تمبر و اقلام پستی، اسکناس، سکه، آبزیان، نجوم، ساعت، ظروف، مدال و... نیز ارزش دیدن دارند.

موزه مردم شناسی مشهد

  • آدرس: مشهد، خارج از حرم رضوی، در سمت راست سردر غربی صحن جامع رضوی یا باب الهادی (نمایش روی نقشه)

انواع سماور و قوری در موزه

موزه مردم‌شناسی، مجموعه‌‌هایی از لباس‌ها و اقلام زندگی اقوام مختلف را به نمایش می‌گذارد. ضمن اینکه این موزه در محل حمام مهدی قلی بیک قرار دارد و می‌توانید از نزدیک با یکی از بناهای دوره صفویه آشنا شوید و از ساختار یک حمام تاریخی ایرانی بیشتر بدانید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۲ ، ۱۵:۳۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۴۹ ق.ظ

آرامگاه نادر شاه افشار

آرامگاه نادر شاه افشار کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

آرامگاه نادر شاه افشار با وجود آنکه از آثار معماری مدرن ایرانی محسوب می شود ولی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر مشهد محسوب می شود که مورد توجه بازدید کنندگان فراوانی قرار گرفته است.

این آرامگاه در واقع یاد بودی از نادر شاه افشار است و تماشای آن می تواند بازدید کنندگان را با گوشه ای از تاریخ پر فراز و نشیب ایران آشنا نماید. آرامگاه نادرشاه افشار که در باغ موزه نادری واقع شده، نظر بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب نموده است.

به طوری که اکثر افرادی که برای زیارت حرم مطهر رضوی به شهر مشهد مقدس سفر می کنند به بازدید از این مجموعه می روند. اگر می خواهید با آرامگاه نادرشاه افشار بیشر آشنا شود

تاریخچه آرامگاه نادر شاه افشار

پیش از آنکه به بررسی تاریخچه و اتفاقات گوناگونی که در طی ساخت این بنا رخ داده است بپردازیم بهتر است معرفی کوتاهی از نادر شاه افشار داشته باشیم.

تاریخچه آرامگاه نادر شاه افشار

معرفی نادر شاه افشار

نادر شاه افشار که اصالت آن به ایل افشار باز می گردد فردی بود که موفق شد دولت روسیه و عثمانی را از خاک ایران بیرون نماید. این شخص از زمانی که سردار سپاه شاه طهماسب دوم صفوی بود به قدرت رسید و توانست افغان ها را شکست دهد و شورش هایی که این قوم ایجاد نموده بودند را کنترل نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۰۲ ، ۰۹:۴۹
(حسن پورحسینی)خادم الرضا

ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک | خبرگزاری صدا و سیما

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
يكشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۹ ق.ظ

مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی

معرفی دارالشفاء امام رضا (ع)

موسسه درمانی آستان قدس رضوی وابسته به آستان مطهر امام رضا (ع) در راستای خدمت به زائران و مجاوران راه اندازی شده است.

ایجاد دارالشفاء امام که ازموقوفات حضرت رضا (ع)می باشد به دوران صفویه (سال 931 ه.ق) باز می گردد.افتتاح ساختمان جدید دارالشفاء امام در چهار طبقه و به متراژ 4939 متر مربع با تجهیزات پزشکی جدید شامل: 

آندوسکوپی،اکوکاردیوگرافی،اسپیرومتری و.......  می باشد.

بخشهای موجود در دارالشفاءامام عبارتند از :

  1. اورژانس و اتاق CPR  
  2. رادیولوژی
  3. آزمایشگاه
  4. داروخانه شبانه روزی
  5. کلینیک دندانپزشکی (خدمات: ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی لثه، ...)
  6. بینائی سنجی
  7. شنوائی سنجی
  8. واحد مامائی
  9. کلینیک تخصصی 
  10. واحد دیالیز
  11. واحد شیمی درمانی
  12. واحد فیزیوتراپی
  13. واحد طب کار
  14. واحد خادمین سلامت

همچنین کلینیک تخصصی  دارالشفاء امام شامل تخصصهای زیر می باشد:

  1. قلب و عروق
  2.  چشم
  3. گوش ،حلق وبینی
  4. جراحی مغز و ستون فقرات
  5. مغز و اعصاب
  6.  داخلی
  7. روانپزشکی
  8. داخلی و گوارش
  9. کلیه و فشارخون
  10. پوست
  11. ارتوپدی
  12. زنان و زایمان
  13. انکولوژی
  14. عفونی
  15. اطفال

دارالشفاء امام دارای هشت پایگاه ثابت  و اورژانس فوریت های پزشکی صحن هدایت  در داخل حرم مطهر امام رضا (ع)می باشد که خدمات اورژانس رابه زائرین حضرت ارائه می دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۲ ، ۰۹:۱۹
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
چهارشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۰ ب.ظ

پاسخگویی به زائران غیر ایرانی حرم امام رضا (ع)

خطوط داخلی جهت پاسخگویی به زائران غیر ایرانی حرم امام رضا (ع) :

زائران اردو زبان (پاکستان، افغانستان و … )

زائران آذری (آذربایجان، ترکیه و …)

زائران انگلیسی زبان (کشورهای اروپایی و …)

زائران عرب زبان (عراق، سوریه، لبنان، یمن، امارات، عربستان و …)

 
 
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۰۲ ، ۱۷:۲۰
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۴ ب.ظ

طرح چهارشنبه های امام رضایی

اهداف طرح چهارشنبه های امام رضایی:
پراکندن حال و هوای امام رضایی در سطح کشور، توسعه مفهوم خدمت، خادم، مخدوم در سطح کشور، انسجام بیبشتر در اجرای برنامه و قابلیت بررسی کمی و کیفی برنامه ها و ایجاد ظرفیت جدید برای جذب یاوران رضوی
طرح چهارشنبه های امام رضایی به دنبال اهداف زیر است:
  • پراکندن حال و هوای امام رضایی در سطح کشور
  • توسعه مفهوم خدمت، خادم، مخدوم در سطح کشور
  • انسجام بیبشتر در اجرای برنامه و قابلیت بررسی کمی و کیفی برنامه ها
  • ایجاد ظرفیت جدید برای جذب یاوران رضوی

محورهای فعالیت طرح  چهارشنبه های امام رضایی به شرح زیر است:

- فردی (خادمیاران و یاوران رضوی) فعالیتی که خادمیاران و یاوران رضوی انجام می دهند و در سامانه ثبت اثر می نمایند، پس از تایید مسئول کانون، از مزایای ثبت اثر بهره مند خواهند شد.

- گروهی (کانون های خدمت رضوی)

فعالیتی که توسط مدیر کانون، برای اعضاء کانون تعریف میشود و این فعالیت با حضور حداقل 8 نفر از خادمیاران و یاوران رضوی عضو کانون به ثمر میرسد، پس از انجام فعالیت، مدیر کانون موظف به ثبت اثر در صفحه کانون است که با تایید دبیر شهرستان از مزایای ثبت اثر بهره مند خواهند شد. بدیهی است اسامی خادمیاران و یاوران رضوی که در این اثر حضور داشته اند باید در سامانه ثبت شود وهمگی از مزایای خدمت و انجام مصداق بهرمند خواهند شد.

- دبیرخانه ای و ستادی)

فعالیتی که توسط دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان، برای کانون های خدمت رضوی استان تعریف میشود و این فعالیت با حضور حداقل 8 کانون به ثمر میرسد، پس از انجام فعالیت، مسئول دبیرخانه استان موظف به ثبت اثر در صفحه دبیرخانه است که نیازمند تایید مدیر محترم کانونهای خدمت رضوی استان میباشد. بدیهی است کانون های خدمت رضوی مشارکت کننده در طرح های دبیرخانه که اسامی آن کانون ها در سامانه ثبت شود، از مزایای خدمت و انجام مصداق بهرمند خواهند شد.

- اصناف)

اصناف علاقه مند به حضرت امام علی بی موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء می توانند در این طرح شرکت نمایند، به نحوی که در روزهای چهارشنبه هر هفته، خدمات ویژه ای به مشتریان خود به نام امام رئوف ارائه دهند و در کمترین خدمات، در روز چهارشنبه 8 درصد تخفیف به مشتریان خود ارائه نمایند. دبیرخانه استان در این مسیر موظف است خادمیاران و یاوران رضوی را برای بررسی صحت و ادعای اصناف معین نماید و این اصناف نیازی به ثبت اثر در سامانه خادمیاری ندارند و در پایان سال در صورتی که مورد تایید مدیر کانون های خدمت رضوی استان قرار بگیرند، می توانند به عنوان یاور رضوی جذب شوند.

 

موضوعات دارای اولویت طرح  چهارشنبه های امام رضایی شامل موارد زیر است:
  • جهاد تبیین
  • فرزند آوری
  • حجاب و کرامت انسانی زن در اسلام

مصادیق طرح  چهارشنبه های امام رضایی:

مصادیق خدمت در چهارشنبه های امام رضایی بر حسب کانون های تخصصی خدمت رضوی  است که کانونهای خدمت رضوی می توانند هر کدام از این مصادیق را به عنوان الگو انتخاب و یا طرحی نو درانداخته و در محله و یا شهرستان و یا استان خود اجرا نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۰۲ ، ۱۶:۵۴
(حسن پورحسینی)خادم الرضا
شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۹ ق.ظ

هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس گرامی باد
 
هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد، تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس ، پر از عشق و ایثار و مقاومت است.
ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است.
حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتى است که قله‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاورى شهیدان و شاهدانى است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامى را نگاشته‌اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۰۲ ، ۰۹:۰۹
(حسن پورحسینی)خادم الرضا