خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلی اَحَدٍ مِن اولیائِکَ

-----------------------------

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
----------------------------
سعی شده است در این وبلاگ اموزشهای مورد نیاز خادمیاران از منابع معتبر جمع اوری و جهت بهره برداری به دوستان ارایه گردد

پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷ ب.ظ

خیاط خانه حرم امام رضا (ع)

خیاط خانه حرم امام رضا (ع) سه سال پیش آغاز به کار کرد؛ خیاط‌خانه‌ای که با حمایت یک خیّر نیک‌اندیش توسعه یافته است.

به گزارش آستان‌نیوز، خیاط خانه حرم امام رضا (ع) سه سال پیش آغاز به کار کرد؛ خیاط‌خانه‌ای که با حمایت یک خیّر نیک‌اندیش توسعه یافته است.

خیاط خانه حرم با هدف دوخت چادرهای امانی خواهران برای توزیع در اتاق‌های تشرف و همچنین دوخت لباس‌های خدمت خواهران فعالیت می‌کند؛ هدفی که به کاهش هزینه‌های تامین این لباس‌ها و چادرها نیز منجر شده و به رنگ خدمت نیز زینت یافته است.

قبل از آنکه خیاط خانه حرم امام رضا (ع) ایجاد شود، بانوان خادم برای تهیه لباس‌ خدمت، به مجموعه‌هایی که از طرف آستان قدس رضوی تعیین شده بود مراجعه می‌کردند و هزینه دوخت لباس را می‌پرداختند. اما اکنون این لباس‌ها در خیاط خانه حرم دوخته و به صورت رایگان به خادمان اهدا می‌شود.

در این خیاط‌ خانه ۸۰ خیاط‌ خدمت می‌کنند که همگی جزو افراد ماهر این حرفه هستند و در هشت کشیک خدمتی فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس اداره رواق‌های خواهران، این افراد از طریق آزمون و با توجه به نمونه کار و خروجی که ارائه کرده‌اند جذب خیاط‌ خانه شده‌اند و تلاش می‌کنند کیفیت دوخت و دوز لباس خدمت را افزایش دهند.

بانوی کویتی، واقف تجهیز خیاط خانه

زهرا قاسمی درباره امکانات خیاط خانه حرم امام رضا (ع) هم می‌گوید: این خیاط‌ خانه کار خود را با دو چرخ خیاطی آغاز کرد اما با حمایت یک بانوی خیر به نام طاهره دشتی از کشور کویت، هم اکنون دارای ۲۶ چرخ صنعتی، پنج اتوی صنعتی و دو میز برش است و از سال ۹۹ تاکنون بیش از سه و نیم میلیارد تومان وقف آن شده است.

رئیس اداره رواق‌های خواهران حرم ادامه می‌دهد: با توجه به توسعه خیاط‌ خانه، خدمات آن نیز بیشتر شده و علاوه بر دوخت لباس خدمت و چادرهای امانی زائران، چادرهای جشن تکلیف ویژه مراسم‌های حرم به همراه سجاد و جانماز هم در اینجا تولید و به دختران اهدا می‌شود.

قاسمی می‌افزاید: چادرهای زائران غیر ایرانی و مخاطبانی که تازه به دین اسلام مشرف می‌شوند نیز در این بخش دوخته می‌شود، علاوه بر آن  حمائلی که خدام حوزه سلامت در دوره کرونا از آن استفاده می‌کردند نیز تولید خیاط‌خانه بود و سال گذشته نیز هفت هزار لباس شیرخوارگان حسینی در این مجموعه دوخته و بسته‌بندی شد.

به گفته او امسال نیز حدود پنج هزار دست لباس خدمت برای خادمین حرم حضرت موسی الکاظم(ع) در طبس توسط خدام خیاط خانه حرم امام رضا (ع) دوخته و ارسال شد. همچنین بسته‌های اهدایی حجاب به مخاطبان در  مراکز بهزیستی و زندان زنان، محصول خدمت خادمان خیاط‌خانه است.

دوخت و تعمیر سالانه بیش از ۵هزار چادر

رئیس اداره رواق‌های خواهران درباره آمار تولید خیاط‌ خانه نیز اظهار می‌کند: سالانه ۵۰۰۰ چادر برای زائران دوخته می‌شود و روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ چادر مورد تعمیر قرار می‌گیرد، همچنین به‌طور میانگین روزانه حداقل ۲۰ دست لباس خدمت شامل مانتو، مقنعه و چادر و همچنین روزانه ۲۰ چادر ویژه اتاق تشرف در این مجموعه دوخته می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۱
(حسن پورحسینی)خادم الرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی