خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

(ألسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابنِِ موسی الرّضٰآ المُرتَضٰی)

خادمیار رضوی شهرستان مینودشت(آموزش)

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلی اَحَدٍ مِن اولیائِکَ

-----------------------------

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
----------------------------
سعی شده است در این وبلاگ اموزشهای مورد نیاز خادمیاران از منابع معتبر جمع اوری و جهت بهره برداری به دوستان ارایه گردد

در کنار تمام خدماتی که در این ایام به زائران ارائه می شود، 150 موکب نیز برای خدمت‌رسانی به زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.
به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر بیان کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر و به ویژه بعد از بیست و هشتم صفر و رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) خیل زائران و ارادتمندان به آستان مقدس حضرت رضا(ع) از اقصی نقاط کشور و از دیگر کشورها برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مشرف می‌شوند.
وی با اشاره به حماسه بزرگ پیاده روی اربعین سال جاری بیان کرد: امسال با تلاشی که دولت انجام داد بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته در جریان این پیاده روی وجود داشت از جمله صدور ویزا، تردد زائران و ... کاهش یافت. بخشی از تسهیل در رفع مشکلات عنایت اهل بیت(ع) و بخش دیگر حاصل برگزاری نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی بود.
وی افزود: امسال شرایط سفر زائران برای پیاده‌روی اربعین بسیار بهتر بود چرا که همه دستگاه‌ها و همه مجموعه‌ها پای کار آمدند و این حماسه بزرگ به بهترین شکل رقم خورد. ما هم باید به احترام زائرانی که در طول سال اندوخته‌های خود را جمع می‌کنند تا در دهه آخر صفر به مشهد بیایند سعی کنیم خدمات خوبی را به این عزیزان ارائه کنیم.
فیضی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی به زائر در دهه آخر صفر پرداخت و عنوان کرد: از مجموع 150 موکبی که در دهه آخر صفر امسال در اطراف حرم مطهر ایجاد شده است، 35 موکب توسط خود آستان قدس رضوی دایر شده است.
وی بیان کرد: با توجه به تاکیدی که تولیت آستان قدس رضوی بر ارائه خدمات فرهنگی به زائران داشتند، در این موکب‌ها خدمات فرهنگی نیز به زائر ارائه می‌شود و مسیر خیابان مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نیز اختصاص به فعالیت‌های فرهنگی دارد و تعدادی مواکب فرهنگی نیز در مسیرها در نظر گرفته شده است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: دهه آخر صفر امسال در فصل تابستان شروع شد و از سال های بعد هم با تعطیلات تابستانی تلاقی پیدا می‌کند، بنابراین مدارس و حوزه‌های آموزشی مسافران حوزه‌های خودشان را اسکان می دهند و حتما در سال‌های آینده موضوع اسکان مساله اول ما خواهد بود.
وی بیان کرد: کار بسیار خوبی که در حوزه فرهنگی انجام شده ایجاد فرهنگ میزبانی است. در این ایام مجاوران منازل خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند که این کار بسیار ارزشمندی است. این فرهنگ نیز رو به افزایش است و این موضوع تا حدودی مشکل اسکان را حل می‌کند.

برنامه‌های فرهنگی در روزهای پایانی دهه آخر صفر
مدیر عالی حرم مطهر رضوی در این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر امام رضا(ع) در روزهای پایانی دهه آخر صفر پرداخت و گفت: اوج فعالیت‌های حرم مطهر از شب رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) تا شام غریبان امام رضا(ع)  انجام می‌شود.
وی افزود: در شش شب آخر ماه صفر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر افزایش پیدا می‌کند و این برنامه‌ها در سه بخش قبل از نماز مغرب، برنامه اذان مغرب و اقامه نماز جماعت و بعد از نماز تا ساعت 2:00 امداد ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول با اشاره به اهانت‌هایی که اخیرا در کشورهای غربی به ساحت قرآن و پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) شده اظهار کرد: در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) زائران حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) میهمان یک رویداد قرآنی خواهند شد.
وی بیان کرد: ویژه برنامه خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) شامگاه جمعه بیست و چهارم شهریور در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود و در شام غریبان امام رضا(ع) هم خادمان بارگاه ملکوتی رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء از خیابان نواب صفوی به سمت حرم مطهر و صحن انقلاب حرکت خواهند کرد.

 

ثبت روزانه 400 هزار تشرف در روز 
مدیر عالی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌هایی که دشمنان در طول یک سال گذشته برای آسیب رساندن به ساحت دین اسلام انجام دادند، امروز شاهد هستیم که روزانه بالغ بر 400 هزار تشرف به حرم مطهر رضوی انجام می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد در شب و روز شهادت حضرت رضا(ع) شاهد حضور جمعیت میلیونی عاشقان آن حضرت در حرم مطهر و خیابان های اطراف آن باشیم.  

 

برپایی هشت ایستگاه‌ استقبال از زائر
محسن داوری فرماندار مشهد نیز در این نشست از برپایی هشت ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر مشهد خبر داد و اظهار کرد: همه زائرین اعم از سواره و پیاده به محض ورود به مشهد مقدس و مورد استقبال قرار می‌گیرند.
تدارک فضاهایی برای اسکان، سرویس رایگان ایاب و ذهاب به حرم مطهر رضوی، استقرار پایگاه‌های نظارتی و واحد سیار بازرسی در چهار مسیر اصلی حرم ستقرار ایستگاه‌های راهنمای زائر و سلامت، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم از دیگر اقداماتی بود که به گفته فرماندار مشهد در دهه آخر صفر انجام خواهد شود.
در این نشست همچنین نمایندگان شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و سازمان تبلیغات اسلامی برای ارائه خدمات بهتر به زائران و از اقدامات سازمان‌های مطبوع خود برای ارائه خدمت به زائران حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر دادند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۰
(حسن پورحسینی)خادم الرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی